Skip to main content

Senarai Pemain Liverpool FC Menjelang Perlawanan Menentang Man United

Perlawanan Pusingan Keempat Piala FA 2020 2021 menemukan dua gergasi Inggeris dengan beberapa kecergasan pemain Liverpool masih diragui, terutama Jordan Henderson.


Liverpool akan cuba untuk meletakkan prestasi buruk di belakang mereka ketika menentang pesaing Manchester United pada Pusingan Keempat Piala FA di Old Trafford hari ini. 

Skuad Jurgen Klopp kini mengalami penurunan prestasi baru-baru ini, dengan hanya memenangi satu daripada enam perlawanan terakhir mereka di semua kejohanan. 

Liverpool gagal menjaringkan gol dalam 4 dari 6 perlawanan tersebut, dengan satu-satunya kemenangan ketika perlawanan di Pusingan Ketiga Piala FA menentang pasukan muda Aston Villa. 

Kekalahan ke atas Burnley pada Khamis lepas mengakhiri rekod tanpa kalah Liverpool dalam 68 perlawanan di Anfield sekaligus meninggalkan mereka enam mata dari pendahulu EPL, Manchester United.

Setelah seri 0-0 dengan pasukan Ole Gunnar Solskjaer pada 17 Januari lepas, Liverpool kini mempunyai peluang seterusnya untuk mengalahkan lawan mereka. 

Dengan perlawanan seterusnya yang padat setelah kekecewaan menentang Burnley, Klopp mungkin akan memutuskan untuk melakukan rotation pasukannya untuk mengekalkan kesegaran pemain dan mencari formula kemenangan. 

Kostas Tsimikas berada di bangku simpanan sejak hari Khamis dan mungkin akan diturunkan buat pertama kalinya sejak 9 Disember 2020, sementara Neco Williams, Nat Phillips dan Rhys Williams dalam pertimbangan untuk diturunkan di bahagian pertahanan.

Sementara itu, Curtis Jones dan James Milner mungkin diturunkan di posisi pemain tengah setelah trio Gini Wijnaldum, Thiago Alcantara dan Alex Oxlade-Chamberlain gagal memberikan persembahan memuaskan keika menentang Clarets. 

Mohamed Salah telah disahkan akan diturunkan setelah direhatkan sebentar dalam perlawanan ke atas Burnley, dengan Roberto Firmino dan Takumi Minamino kedua-duanya juga muncul dari bangku simpanan.  

Namun persoalan utama Liverpool buat Liverpool adalah status kapten pasukan Jordan Henderson, yang terlepas aksi liga pertama di Anfield sejak April 2017 dengan ketegangan masalah otot. 

Yang pasti tidak diturunkan adalah Virgil van Dijk dan Joe Gomez di mana kedua-duanya masih dalam pemulihan kerana kecederaan lutut. 

Naby Keita belum diberi tarikh bila akan kembali bermain, dan tidak akan turun menentang United, sementara Diogo Jota masih menjalani pemulihan masalah lutut dalam masa beberapa minggu lagi.

Berikut adalah senarai pemain yang sedia untuk Liverpool menjelang perlawanan di  Old Trafford : 

Penjaga gol: Alisson, Caoimhin Kelleher, Adrian. 

Pemain pertahanan: Trent Alexander-Arnold, Andy Robertson, Neco Williams, Kostas Tsimikas, Nat Phillips, Joel Matip, Rhys Williams, Sepp van den Berg. 

Pemain tengah: Fabinho, James Milner, Georginio Wijnaldum, Curtis Jones, Thiago Alcantara, Alex Oxlade-Chamberlain, Xherdan Shaqiri, Jordan Henderson *. 

Penyerang: Sadio Mane, Mohamed Salah, Roberto Firmino, Divock Origi, Takumi Minamino.

ADMIN

Skuad pilihan anda untuk awal pagi ini? Apa kata anda?

Sumber : Liverpool Echo

Comments

  1. salam semua

    saya tidak mempunyai banyak masa sekarang kerana saya sangat sibuk. tetapi dengan sedikit masa yang saya ada di sini. Saya ingin memberikan cerita pendek dan ringkas mengenai kehidupan saya, saya bekerja dengan bank syarikat bertahun-tahun dengan mudah. ​​yang saya serius percaya semua orang sepatutnya melakukan kerana anda telah dibayar untuk apa-apa yang anda lakukan saya memberikan yang terbaik dan semua..saya tidak mempunyai masa untuk keluarga saya kerana saya bekerja untuk dua syarikat yang berbeza ... tetapi masa yang berbeza..sekali waktu saya diberi percutian di salah satu syarikat di mana saya bekerja. jadi saya hanya bekerja dengan satu syarikat sahaja .. setelah percutian berlalu saya kembali saya tidak pernah tinggal lagi hari ini tidak ada yang berlaku sama sekali sebelum saya kembali saya diganti dengan orang lain, bagaimana apa yang berlaku ketika bertanya tanpa diberi jawapan, saya menangis seperti tidak pernah menasihati rakan-rakan saya seumur hidup saya, saya harus meminta orang awam untuk menuntut syarikat saya kerana saya tidak mempunyai banyak masalah, jadi saya memutuskan bahawa saya akan mencari pekerjaan lain. saya tidak dapat mengatakan pada diri sendiri bahawa semua harapan telah hilang ... saya adalah rakan-rakan yang sukar di syarikat yang tidak dapat menjelaskan mengapa saya melepaskan tugas saya..Jadi kemudian pada hari itu seorang rakan saya melawat, dia sebenarnya bekerja di syarikat yang sama dengan saya. di mana saya melepaskan tugas saya. dia tahu tentang masalah kewangan saya dan dia memberitahu saya mengenai syarikat pinjaman di mana saya sebenarnya boleh mengambil pinjaman dengan sedikit atau tanpa tekanan sama sekali dan dengan kadar minat yang sangat rendah. setelah dia memberitahu saya keperluan mereka, setelah memenuhi syarat itu saya diberikan tetapi pada mulanya saya takut untuk mengambil pinjaman tetapi dia meyakinkan saya bahawa saya tidak akan menyesal ... saya tidak pernah tahu antara jangka masa yang singkat setelah saya menghidupkan semula tugas saya yang saya maksudkan dalam jangka waktu yang sangat singkat, saya menjadi sangat gembira kerana saya merasa seperti orang yang paling bahagia di bumi terima kasih kepada syarikat pinjaman Asmara Hasan ...
    anda boleh menghubunginya melalui E-mel: (asmarahasanloancompany@gmail.com)
    atau whatsapp +1(802)695-0723
    untuk maklumat lebih lanjut anda masih boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: kemalahafeez@gmail.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bilakah Andy Robertson Dijangka Kembali Menjalani Latihan Pramusim Bersama Liverpool

Tiada mana mana pemain Liverpool yang mampu mencapai minit permainan Robbo pada 2020 / 2021 dengan mengharungi 64 penampilan keseluruhan bersama kelab dan negara. Ianya musim yang amat memenatkan buat semua pasukan berikutan pandemik yang melanda dunia ketika ini.  Namun Robertson kekal sebagai salah satu pemain utama Klopp musim lepas dengan melakukan 50 penampilan daripada 53 perlawanan Liverpool dengan jumlah minit perlawanan sebanyak 4319 minit.  Termasuk minit perlawanan yang dilaluinya bersama skuad Scotland yang berjumlah 1273 minit, secara keseluruhan Robbo bermain sebanyak 5592 minit perlawanan. Di usia 27 tahun, beliau tidak perlu dibebani dengan minit perlawanan yang begitu banyak jika mahu berada di tahap tertinggi kariernya menjelang usia 30 an.  Namun kekecewaan di Euro 2020 telah melanda pasukan Scotland apabila tersingkir awal dan ini bermakna Robertson akan mula menikmati cuti musim panas beliau sekarang ini.  Menurut The Athletics, pemain pasukan yang tidak terlibat d

Link Live Streaming : Liverpool FC vs Crystal Palace

Beberapa link live diperolehi untuk perlawanan terakhir EPL musim ini. https://www.mobisports.live/2021/05/premier-league-liverpool-vs-crystal.html?m=1 https://www.goforsports.net/2021/05/lfccry/ https://www.sportstrack.in/2021/05/epl-liv-vs-crystal.html ADMIN Selamat menonton. YNWA

Media | Kostas Tsimikas Hantar Balik Tiga Pemain Burnley Ke Turf Moor - Mendapat Tepukan Penonon

Liverpool mencatatkan kemenangan 2 - 0 ke atas Burnley dalam perlawanan sulung di Anfield yang penuh dengan penonton.  Dan Kostas Tsimikas juga mempamerkan persembahan yang memukau ketika perlawanan tersebut.  Sebelum itu Tsimikas juga memberikan peluang untuk Diogo Jota menjaringkan gol pertama buat Liverpool. Gol kedua pula dijaringkan oleh Sadio Mane, yang berpunca dari hantaran jauh Van Dijk yang dikawal baik oleh Harvey Elliot dengan lorongan buat Trent dan seterusnya Mane menyudahkan hantaran itu.  Burnley berusaha untuk mencari gol bagi membolehkan mereka bangkit semula, dan Tsimikas ketika itu mempamerkan ketenangan dan kepantasan dalam mengawal penguasaan bola.  Beliau berhadapan dengan Lowton, McNeil dan Jay Rodriguez ketika itu. Saksikan : ADMIN Boleh tahan. Well done Tsimikas. YNWA. Sumber : Planet Football