Skip to main content

"Liverpool FC Buktikan Keajaiban Dalam Bolasepak Itu Wujud! - Diego Maradona

Mendiang sebelum ini telah menyatakan kekagumannya terhadap Liverpool ketika perlawanan akhir UCL 2005 menentang Milan.


Dan ketika itu Maradona menyatakan satu petikan ayat ketika Liverpool melakukan comeback setelah ketinggalan 3 - 0 untuk bangkit menyamakan kedudukan 3 - 3 dan seterusnya menjuarai kejohanan tersebut. 

"Mereka telah membuktikan keajaiban dalam bolasepak itu wujud"

"Sekarang ini saya menjadikan Liverpool kelab Inggeris kegemaran saya. Mereka telah menunjukkan bahawa bolasepak adalah sukan yang paling indah di dunia. Penyokong Liverpool tidak membenarkan saya tidur sebelum itu, nisbah mereka adalah 10 orang berbanding 3 penyokong Milan".

"Mereka masih memberikan sokongan padu buat pasukan meskipun ketinggalan 3 - 0 pada separuh masa pertama dan tidak berhenti menyanyi".

Bolasepak di Amerika Selatan tidak jauh bezanya dari bolasepak di England atau seluruh dunia, dan itu sebab mengapa mendiang mengambil tahu mengenai Liverpool sejak kebelakangan ini.

Maradona pernah menerima sambutan luar biasa oleh peminat bolasepak ketika menghadiri perlawanan Liverpool vs Lille di Anfield pada 2010 dalam aksi Europa League. 

Beliau juga pernah memuji Jurgen Klopp dengan menyatakan pengurus Liverpool itu adalah seorang yang berpandangan jauh.

"Saya suka apa yang Klopp lakukan, cara beliau memberikan saya keyakinan. Samada apa yang beliau lakukan di Dortmund dan Liverpool, beliau sering berpandangan jauh".

ADMIN

Mendiang Diego Maradona, lagenda yang tidak akan dilupai. YNWA.

Sumber : Empire Of The Kop

Comments

Popular posts from this blog

Bilakah Andy Robertson Dijangka Kembali Menjalani Latihan Pramusim Bersama Liverpool

Tiada mana mana pemain Liverpool yang mampu mencapai minit permainan Robbo pada 2020 / 2021 dengan mengharungi 64 penampilan keseluruhan bersama kelab dan negara. Ianya musim yang amat memenatkan buat semua pasukan berikutan pandemik yang melanda dunia ketika ini.  Namun Robertson kekal sebagai salah satu pemain utama Klopp musim lepas dengan melakukan 50 penampilan daripada 53 perlawanan Liverpool dengan jumlah minit perlawanan sebanyak 4319 minit.  Termasuk minit perlawanan yang dilaluinya bersama skuad Scotland yang berjumlah 1273 minit, secara keseluruhan Robbo bermain sebanyak 5592 minit perlawanan. Di usia 27 tahun, beliau tidak perlu dibebani dengan minit perlawanan yang begitu banyak jika mahu berada di tahap tertinggi kariernya menjelang usia 30 an.  Namun kekecewaan di Euro 2020 telah melanda pasukan Scotland apabila tersingkir awal dan ini bermakna Robertson akan mula menikmati cuti musim panas beliau sekarang ini.  Menurut The Athletics, pemain pasukan yang tidak terlibat d

Link Live Streaming : Liverpool FC vs Crystal Palace

Beberapa link live diperolehi untuk perlawanan terakhir EPL musim ini. https://www.mobisports.live/2021/05/premier-league-liverpool-vs-crystal.html?m=1 https://www.goforsports.net/2021/05/lfccry/ https://www.sportstrack.in/2021/05/epl-liv-vs-crystal.html ADMIN Selamat menonton. YNWA

Media | Kostas Tsimikas Hantar Balik Tiga Pemain Burnley Ke Turf Moor - Mendapat Tepukan Penonon

Liverpool mencatatkan kemenangan 2 - 0 ke atas Burnley dalam perlawanan sulung di Anfield yang penuh dengan penonton.  Dan Kostas Tsimikas juga mempamerkan persembahan yang memukau ketika perlawanan tersebut.  Sebelum itu Tsimikas juga memberikan peluang untuk Diogo Jota menjaringkan gol pertama buat Liverpool. Gol kedua pula dijaringkan oleh Sadio Mane, yang berpunca dari hantaran jauh Van Dijk yang dikawal baik oleh Harvey Elliot dengan lorongan buat Trent dan seterusnya Mane menyudahkan hantaran itu.  Burnley berusaha untuk mencari gol bagi membolehkan mereka bangkit semula, dan Tsimikas ketika itu mempamerkan ketenangan dan kepantasan dalam mengawal penguasaan bola.  Beliau berhadapan dengan Lowton, McNeil dan Jay Rodriguez ketika itu. Saksikan : ADMIN Boleh tahan. Well done Tsimikas. YNWA. Sumber : Planet Football