Skip to main content

Kenyataan Emre Can Ketika Meninggalkan Liverpool Mula "Memakan Diri"

Beliau bersama The Reds sejak 2014 hingga 2018 dan kemudian menyertai Juventus secara perpindahan percuma.

Emre Can ketika di Juventus. Foto : Gettyimages

Dan kenyataan beliau dahulu kini hampir memakan dirinya sendiri setelah Liverpool menjuarai EPL pada Khamis lepas.

Beliau masih menyimpan rahsia sebenar sebelum itu, mengapa beliau mahu sangat meninggalkan Liverpool sedangkan kelab menuju ke arah yang lebih positif di bawah Jurgen Klopp.

Dan akhirnya beliau memecahkan rahsia sendiri apabila berhasrat meninggalkan Liverpool kerana mahu menjulang trofi. 

Can menerusi Liverpool Echo :

"Saya mendapat banyak tawaran dari pasukan yang bagus".

"Saya membuat keputusan untuk ke Juventus kerana mereka merancang satu projek yang besar di sini. Mereka menyasarkan sesuatu yang besar. Saya mahu terlibat dalam projek ini".

"Saya amat gembira di sini. Saya tahu bagaimana corak permainan Juventus dan saya banyak menonton perlawanan mereka tahun lepas. Salah satu idola saya adalah Zidane yang pernah bermain untuk kelab ini".

"Pengurus pertama saya ketika saya mula bermain bolasepak adalah penyokong Juventus. Ketika saya berumur 6 atau 7 tahun beliau memberitahu saya akan bermain untuk Juve. Dan kini saya berada di sini dan ianya sebuah kisah yang indah".

"Kelab ini mempunyai hubungan baik dengan ejen saya. Saya tahu betapa besarnya kelab ini dan mentaliti mereka untuk meraih kejuaraan. Saya memiliki mentaliti itu juga - untuk menjulang kejuaraan".

"Saya fikir sasaran kelab ini adalah untuk memenangi Serie A dan juga UCL. Itu adalah sasaran mereka dan saya di sini untuk membantu kelab".

Sudah pasti Juventus memenangi Serie A pada musim itu namun mereka telah melakukannya sejak 2012.

Namun kali terakhir Juventus memenangi UCL adalah pada 1996, manakala Liverpool menjulang UCL setahun selepas pemergian beliau. 

Can kemudiannya mendapati beliau tidak diperlukan di kelab, dipinjamkan ke Dortmund dan antara klausa adalah perpindahan tetap. 

Di Dortmund peluang untuk Can menjuarai Bundesliga dan UCL adalah sukar, manakala Liverpool mengecapi kejuaraan liga pada Khamis lepas. 

Tetapi bukan Emre Can seorang yang melangkah keluar dari Liverpool untuk menjulang kejuaraan. 

Phil Coutinho turut meninggalkan Liverpool demi menjulang kejuaraan, di mana beliau sepatutnya kekal dan percaya dengan kelab.

ADMIN

Apa nak buat, silap langkah. Dan kita tetap bersama kelab dari dahulu hingga sekarang. 

Sumber : Daily Mirror

Comments

Popular posts from this blog

Bilakah Andy Robertson Dijangka Kembali Menjalani Latihan Pramusim Bersama Liverpool

Tiada mana mana pemain Liverpool yang mampu mencapai minit permainan Robbo pada 2020 / 2021 dengan mengharungi 64 penampilan keseluruhan bersama kelab dan negara. Ianya musim yang amat memenatkan buat semua pasukan berikutan pandemik yang melanda dunia ketika ini.  Namun Robertson kekal sebagai salah satu pemain utama Klopp musim lepas dengan melakukan 50 penampilan daripada 53 perlawanan Liverpool dengan jumlah minit perlawanan sebanyak 4319 minit.  Termasuk minit perlawanan yang dilaluinya bersama skuad Scotland yang berjumlah 1273 minit, secara keseluruhan Robbo bermain sebanyak 5592 minit perlawanan. Di usia 27 tahun, beliau tidak perlu dibebani dengan minit perlawanan yang begitu banyak jika mahu berada di tahap tertinggi kariernya menjelang usia 30 an.  Namun kekecewaan di Euro 2020 telah melanda pasukan Scotland apabila tersingkir awal dan ini bermakna Robertson akan mula menikmati cuti musim panas beliau sekarang ini.  Menurut The Athletics, pemain pasukan yang tidak terlibat d

Link Live Streaming : Liverpool FC vs Crystal Palace

Beberapa link live diperolehi untuk perlawanan terakhir EPL musim ini. https://www.mobisports.live/2021/05/premier-league-liverpool-vs-crystal.html?m=1 https://www.goforsports.net/2021/05/lfccry/ https://www.sportstrack.in/2021/05/epl-liv-vs-crystal.html ADMIN Selamat menonton. YNWA

Media | Kostas Tsimikas Hantar Balik Tiga Pemain Burnley Ke Turf Moor - Mendapat Tepukan Penonon

Liverpool mencatatkan kemenangan 2 - 0 ke atas Burnley dalam perlawanan sulung di Anfield yang penuh dengan penonton.  Dan Kostas Tsimikas juga mempamerkan persembahan yang memukau ketika perlawanan tersebut.  Sebelum itu Tsimikas juga memberikan peluang untuk Diogo Jota menjaringkan gol pertama buat Liverpool. Gol kedua pula dijaringkan oleh Sadio Mane, yang berpunca dari hantaran jauh Van Dijk yang dikawal baik oleh Harvey Elliot dengan lorongan buat Trent dan seterusnya Mane menyudahkan hantaran itu.  Burnley berusaha untuk mencari gol bagi membolehkan mereka bangkit semula, dan Tsimikas ketika itu mempamerkan ketenangan dan kepantasan dalam mengawal penguasaan bola.  Beliau berhadapan dengan Lowton, McNeil dan Jay Rodriguez ketika itu. Saksikan : ADMIN Boleh tahan. Well done Tsimikas. YNWA. Sumber : Planet Football